امروز پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403 http://aghaghia.cloob24.com
0
Image result for ‫معرفی کتاب دختران بلند پرواز‬‎
داستان های خوب برای دختران بلند پرواز … واژه ی بلند پرواز در عنوان این کتاب از همان ابتدای دیدار، در چشم می زد. زیر آن هم اضافه شده بود ” قصه هایی درباره ی زنان استثنایی ”. این کتاب که نوشته ی النا فاولی و فرانچسکا کاوالو و ترجمه ی امید سهرابی نیک و آرزو گودرزی است به چاپ نهم خود در نشر نو رسیده. در پشت جلد این کتاب نظرات شخصیت های مهم جامعه در جایگاه های خبری و... در خصوص کتاب نوشته شده و صفحات آخر کتاب به بیان داستان خود نویسندگان می پردازد.

فهرست هر دو جلد این مجموعه، مملو از زنانی است که با سخت ترین شرایط جنگیده اند و حالا نامشان اینجا به عنوان یک الگو، در میان فهرستی بلند از زنان جا خوش کرده است. مقابل هر نام، شغل و کاری که در آن سرآمد هستند نوشته شده؛ ژیمناست، مجری، پزشک، معلم، بازیگر، دزد دریایی، زیست شناس، روان شناس، میمون شناس، جاسوس، ملکه و …. فهرست شغل ها نشان می دهد که انسان در هر کاری که بخواهد و اراده کند – چه مثبت و چه منفی – می تواند سرآمد باشد. آنقدر سرآمد که به عنوان یک الگو شناخته شود.
همیشه با خودت رو راست باش و اجازه نده حرف های دیگران تو را از هدفت منحرف کند.
” میشل اوباما ”

فهرست کتاب:
در فهرست این کتاب نشانه هایی از زنانی از هند و چین و شرق تا افتخارات مریم میرزاخانی، زنی ایرانی که مایه ی سربلندی کشور است، وجود دارد. مقابل هر نام، شغل و پیشه او هم نوشته شده است و این دست بازتری برای انتخاب به نسبت کتاب پسران بلند پرواز می دهد.
بریده ای از کتاب داستان های خوب برای دختران بلند پرواز:
در قسمتی از این کتاب داستان زنی آمده است که موتورسوار حرفه ای شدن رویای او بود و او با وجود ناشنوایی محققش کرد:
اما بیشتر مردم می گفتند: این غیر ممکن است. در موتور سواری صحرایی شنوایی بسیار مهم است. موتور سوار با صدای موتور متوجه می شود که چه زمانی باید دنده را عوض کند. موتور سوار باید بتواند با شنیدن صدای دیگر موتور سواران حدس بزند چه فاصله ای با او دارند. اما اشلی با احساس لرزش های مواور میفهمید که چه زمانی باید دنده را عوض کند و با گوشه ی چشمش سایه ها را دنبال می کرد و متوجه نزدیک شدن دیگران می شد. او در طول پنج سال برنده ی چهار عنوان ملّی شد. در این مدّت بار ها زمین خورد و دست چپ و مچ دست راست و قوزک پای راست و استخوان ترقوه (سه بار) و دو دندان جلویی اش شکست. اما همیشه خیلی زود بهبود می یافت و موتور سواری را از نو آغاز می کرد.
از نظر من این مجموعه تنها برای کودکان و نوجوانان نیست! برای تمامی سنین جامعه، در هر رخت و لباسی خواندنش واجب است تا یادآوری کند در هر شرایط و هر سنی می توان درخشید و در هرکاری می توان شاخص بود. این مجموعه، کتاب های خوبی برای خواندن گروهی، بحث، حتی شناختن شخصیت های برجسته ی جامعه ی جهانی و عمیق تر کردن ارتباطات پدر با فرزند و مادر با فرزند است.
هر صفحه ی کتاب، اختصاص به فرد خاصی دارد که در مقابل آن صفحه چهره ی آن فرد، نقاشی شده است. از ویژگی های به شدت مثبت این کتاب، می توان به صفحه ی ابتدایی آن که با جمله ” این کتاب متعلق است به … ” و صفحه ی آخر آن است که سفید گذاشته شده تا داستان خود خواننده در آن نوشته شود و تصویر خودش در صفحه ی مقابل نقاشی شود، اشاره کرد که یادآور این نکته است که کتاب خواندنی که فعال، پویا، داینامیک و اثرگذار نیست، کتاب خواندن نیست! این صفحات و داستان های کتاب بطور کاملا حرفه ای و غیر مستقیم انسان را به هدف گذاری آینده و در یک کلام بلند شدن، ترغیب می کند. واژه های صفحه ی ابتدایی خود، گویای این مطلب است؛ ” به تمام دختران بلند پرواز جهان: رویاهای بزرگتر بپرورانید، اهداف بلند تر داشته باشید، نیرومندتر بجنگید و هنگامی که تردید در دل دارید بدانید که حق با شماست. ”
داستان هر صفحه به شیوه ی متفاوتی و اغلب با ” روزی روزگاری … ” شروع می شود. این نکته ای است که نشان می دهد برای اسطوره شدن لزوما نباید شخصیت خیالی یک داستان بود و می توان در دنیای واقعی به یک شخصیت برجسته تبدیل شد.
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه