امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://aghaghia.cloob24.com
0

✅همینطور می توانید کلاس  خود را با فعالیت تدبر کنیم و پخش قرائت سوره توحید که دانش آموزان روزی چند بار آن را در نماز می‌خوانند آغاز نمایید و با توجه به ترجمه آیات به مرور صفات الهی که در این سوره بیان شده است بپردازیم این فعالیت نیز در پایان می تواند به جمع‌بندی مباحث مربوط به مفهوم توحید کمک کند.

✅برای شروع مناسب درس می توانید از متن درس آغاز کنید متن را به گونه ای بخوانید که دانش‌آموزان را چنان با خود همراه سازد که آنان نیز خود را در برابر زیبایی های زندگی و خالق به زیبایی ها ببینند سپس از آنها بخواهید تا صفاتی را که در سال های گذشته در مورد خدا یاد گرفتند پیدا نموده و برای دوستان خود بیان نمایند مسیر آموزش باید با مرور صفات خداوند و با توجه بر یگانگی و بی همتایی او در مهربانی بخشندگی دانایی و توانایی به ستایش خدا منجر شود.

✅تدریس خود را می‌توانید مستقیما با فعالیت همخوانی کنیم شروع کنید زبان شعر ((خدا)) با ایجاد فضای شاد و پر نشاط به خودی خود زبان مناسبی برای شروع تدریس به شمار می آید  زبان شعر این امکان را به آموزگار می‌دهد که دانش آموزان را با احساسات خود همراه ساخته و در آنانروح لطافت و ظرافت و دقت را بدمد.

‎کلمات و لغات مشکل شعر را با کمک✅ خود بچه ها برایشان  توضیح دهید اما لازم نیست تمام شعر را خط به خط معنا کنید از دانش آموزان بخواهید لحن خود را مناسب با مضمون شعر تغییر دهند و به آن حس و حال دهند.
✅زبان شعر با زبان نثر متفاوت است پس باید به هنگام خواندن برروی وزن و آهنگ آن توجه و دقت بیشتری شود بعد خواندن شعر تاثیر نامناسب بر روی شنونده ی آن به خصوص کودکان شد به جای خواهد گذاشت لذا سعی کنید دانش آموزان احساس زیبایی و موسیقی شعر را به گونه ای دلپذیر به دیگران انتقال دهند.

✅در این شعر از طریق یادآوری نعمت های خداوند و اینکه ما هرچه داریم از اوست زمینه ی مناسبی برای طرح موضوعات بعدی فراهم می شود در این شعر علاوه بر تاکید بر زیبایی های زندگی به موضوعی اشاره می‌کند که در واقع شروع ایست برای بیان مفهوم یکتایی و بی همتایی خدا و شروعی برای تفکر موثر در دانش آموزان. 
مناسب است از دانش آموزان بخواهید در که خود را از معنا و مفهوم کلی شعر در قالب یک نوشته کوتاه یا به صورت شفاهی به کلاس ارائه دهند.

✅در قسمت فعالیت کامل کنید

دانش‌آموزان را هدایت کنید تا ضمن مرور بر صفات خداوند و با تکیه بر یگانگی و بی همتایی و در مهربانی بخشندگی دانایی و توانایی احساس علاقه مندی و ستایش در آنها شکوفا گردد و این احساس را با قلم جاری نمایند این فعالیت ابزار خوبی است برای آنکه شما بتوانید زبان بچه‌ها را برای گفت و گو با خدا باز کنید و آنها را به راحتی و بی واسطه با پروردگار خود با زبان خود سخن بگویند پس در این فعالیت و دست و گردن آنها را آزاد آزاد بگذارید تا با بهره گیری از احساس و درون مایه خویش هر چه می خواهند بنویسند.

✅در قسمت نیایش دانش آموز پس از آشنایی با اصل توحید و بی همتایی خدا در اوصاف و کمالات ضمن بیان احساس در قالب نیایش به جمع بندی مطالب ارائه شده می‌پردازد برای انجام هر چه بهتر و مناسب ترین فعالیت بهترین شیوه حضور در طبیعت است به خصوص اگر در اطراف مدرسه محیط های طبیعی وجود داشته باشد در چنین مواقعی شما بهتر از هر وقت دیگری می توانید بچه ها را به تفکر و اندیشه در این باره فرا بخوانید.

✅ارزشیابی با چه روشی صورت می گیرد؟

✳️ارزشیابی از طریق مشاهده: در هدیه های آسمان ارزشیابی با استفاده از روش مشاهده صورت می گیرد. مشاهده روشی مبتنی بر واقعیت های زندگی و فعالیت های مستمر روزانه در مدرسه وقتی خارج از آن است که طی آن از طریق مداخله حواس و به خصوص چشم درباره رفتار و عمل معین فردی به بررسی و داوری می پردازیم. وقتی به مشاهده رفتار فرد در موقعیت های طبیعی بپردازیم دو امکان وجود دارد:

یا می توان از طریق مشاهده رفتار فردی در حین عمل خصایص او را ثبت کرد و بعد به داوری پرداخت.

یا از خود فرد خواست درباره مشخصات و خصوصیات خود آن چنان که درک می کند گزارش بدهد.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه