امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://aghaghia.cloob24.com
0

هر درس هدیه های آسمان اجزایی دارد که به صورت خلاصه به آن ها اشاره می شود. تفصیل مطالب را در کتاب راهنمای معلّم مطالعه نمایید.

عنوان درس: عنوان به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، گویای چکیده و محتوای اصلی درس است و با ایجاد حسّ کنجکاوی در دانش آموزان، در جهت انگیزش آن ها به موضوع درس به کار می آید.

ورودیه: این بخش که در بیش تر دروس و در آغاز درس قرار گرفته است، به منزله ی ایجاد آمادگی و انگیزه برای ورود به درس می باشد. همچنین در پاره ای از دروس، ورودیه نقش ارزشیابی تشخیصی از میزان پیش دانسته های دانش آموزان در ارتباط با هدف درس را ایفا می نماید.

متن و بدنه درس: مفاهیم و اهداف اصلی درس، در این بخش بیان می شود.

بیش تر بدانیم: این بخش در راستای تقویت و تکمیل مفاهیم اصلی درس، در برخی دروس قرار داده شده است. لازم به ذکر است مطالب این بخش جهت افزایش اطّلاعات دانش آموز بوده و مورد ارزشیابی قرار نمی گیرد.

ببین و بگو: این بخش با انجام یک فعّالیّت عینی و ملموس از سوی دانش آموزان، موجب تثبیت مفاهیم درس و تعمیق یادگیری می شود.

فکر کن و بگو: این فعّالیّت به منظور تمرین فرایند تفکّر منطقی پیش بینی شده و دانش آموزان آن را به صورت فردی انجام می دهند.

گفت وگو کنید: با هدایت و نظارت همکاران، دانش آموزان به سؤالات مطرح شده در این بخش پاسخ می دهند و معلم جمع بندی می کند. دانش آموز در این قسمت با نظارت معلّم آموخته های دینی خود را در جمع دانش آموزان کلاس تأیید نموده و آمادگی بروز رفتار دینی برای وی حاصل می گردد.

همراه با خانواده: این قسمت با هدف بسط یادگیری و تقویّت نگرش دانش آموز به مفاهیم دینی در میان اعضای خانواده، برای بروز رفتار دینی وی قرار داده شده است.

اجرای نمایش: محتوای برخی دروس به صورت نمایش در کلاس اجرا می شود. جهت جذاب سازی کلاس، همکاران می توانند امکانات لازم برای نمایش را در کلاس تدارک نمایند. این بخش با قرار دادن دانش آموزان در موقعیّتی فرضی، فرصتی برای تمرین عملی مفاهیم فراهم می کند.

تحقیق کنید: این بخش توسط دانش آموزان در خارج از فضای کلاس صورت می پذیرد. هدف این بخش تقویّت رویکرد پژوهش محور در فرایند آموزش و تعمیق آموخته های دانش آموزان است.

خاطره گویی: دانش آموز در این بخش میان هدف درس و زندگی روزمره ی خود ارتباط برقرار می کند.

کامل کنید: این بخش با برقراری ارتباط میان مفاهیم درس، به تثبیت اهداف کمک می کند

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه