امروز جمعه 31 فروردین 1403 http://aghaghia.cloob24.com
0
حدود 13.7 میلیارد سال قبل در کسر کوچکی از زمان (در حد 10 به توان منفی 45 تا 10 به توان منفی 35 ثانیه) تمام مفهوم زمان، مکان شناخته شده در پدیده ای به نام مهبانگ یا انفجار بزرگ به وجود آمد. یعنی فضا + ماده + انرژی + زمان بوجود اومده و متورم (منبسط) شده. دقت در تعریف بالا میرسونه که ناظری بیرون و در فضایی دیگر وجود نداشته چون فضای دیگری وجود نداشته تا ناظر در اون قرار بگیره. پس اگر قصد تصور کردن مهبانگ را داریم باید خودمون رو درون انفجار (انبساط) و در حال گسترش ببینیم.
دانشمندا معتقدن که جهان با یک بیگ بنگ (انفجار بزرگ) آغاز شد. در اون لحظه، کل جهان درون یک حباب کوچک و متراکم و داغ بود؛ هزاران برابر کوچکتر از سر سوزن و هزاران بار داغتر و متراکمتر از اون چه که بتونیم تصور کنیم.
بعد ناگهان این حباب ترکید و دنیای ما متولد شد. معتقدیم که زمان، فضا و ماده با همین انفجار بزرگ بوجود آمدند. در کسری از ثانیه، جهان از ابعاد یک اتم به ابعاد یک کهکشان تبدیل شد و این انبساط و گسترش با سرعتی فوق العاده ادامه پیدا کرد و حتی هنوز هم ادامه داره. (یک کیک کشمشی رو در نظر بگیر که منبسط بشه، اون کشمش ها هم کهکشان هستند)
طی چند دقیقه بعد از بیگ بنگ، دما به اندازه ای پایین اومد که نوترون ها و پروتون ها (ذرات) به هم وصل بشن و هیدروژن (80 درصد) و هلیوم (20 درصد) رو به وجود بیارن (= مواد اولیه تشکیل دهنده همه چیز)
چند هزار سال بعد از بیگ بنگ، جهان ما انقدر سرد شد که ابرهایی از هیدروژن و هلیوم همه جا رو پر کنه که این سرآغاز پیدایش همه اشیاء جهان بود.
این قضیه احتمالا ما 13-14 میلیارد سال پیشه.
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه