امروز جمعه 07 اردیبهشت 1403 http://aghaghia.cloob24.com
0
مثال 4( همیاری زنبور عسل و گیاهان: زنبور عسلی که شهد گیاهان را تبدیل به عسل می کند و در عوض گرده ی گیاهان را به گیاهان دیگر انتقال می دهد تا گلهای آنها تبدیل به میوه شود.


Image result for ریشه ی لوبیا

مثال 5( همیاری باکتری ریشه لوبیا: باکتری هایی که در ریشه ی گیاهانی نظیر نخود و لوبیا وجود دارند و از مواد غذایی گیاه استفاده می کنند و در مقابل نیتروژنی که به درون خاک (مثلاً از طریق آب باران) وارد می شود را به مصرف گیاه می رسانند.


Image result for آبچلیک و کروکودیل

مثال 6( همیاری آبچلیک و کروکودیل: کروکودیل هایی که در اطراف رود نیل زندگی می کنند گاهی دهان خود را باز نگه داشته و استراحت می کنند. در این هنـگام نوعی پرنده ی کوچک به نام آبچلیک وارد دهان کروکودیل می شود و انگل های درون دهان آن را می خورند. در این حالت هم پرنده غذای رایگان به دست می آورد و هم کروکودیل دندان هایش آسیب نمی بیند.

Image result for دلقک ماهی و شقایق دریایی

مثال 7( همیاری دلقک ماهی و شقایق دریایی: دلقک ماهی هنگام خطر به بازوهای شقایق دریایی که سمی کشنده تولید می کنند، پناه می برند و به آن سم حساس نیست. در عوض شقایق دریایی هم از انگلهای بدنش یا ذرات ریزی که با حرکات تند دلقک ماهی به آن می رسد تغذیه می کند، ضمن اینکه موجب کشیده شدن شکار به طرف شقایق دریـایی می شود و برخی از گونه های شقایق دریایی در نبود دلقک ماهی طی یک شبانه روز غذای پروانه ماهی شده می شود.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه