امروز شنبه 01 اردیبهشت 1403 http://aghaghia.cloob24.com
0
دقت و تمرکز خود را بالا ببر و اشتباه‌هات غیرعلمی خود را به حداقل برسان.
آیا شما هم جزو آن دسته از دانش‌آموزانی هستید که قبراق و سرحال از جلسه‌ی آزمون خارج می شوید اما پس از چک کردن کلید آزمون، افسرده یا عصبانی به زمین و زمان ناسزا می گویید. احتمالاً متوجه شده‌اید که بیشترین بی‌دقتی ها مربوط به بد خواندن صورت سوال و بی توجهی در تطبیق دادن درست شماره‌ی سوال با شماره‌ی پاسخ برگ بوده است. حال می خواهیم به شما کمک کنیم تا با پیشنهاد چند راه‌حل ساده چنین خطاهایی را که به آن اشتباهات غیرعملی می گویند به حداقل برسانید. در این‌جا تعدادی از اشتباهات غیرعلمی را به شما معرفی می کنیم و بعد از آن کمی در مورد آن‌ها توضیح می دهیم.
الف) عدم تطبیق درست شماره‌ی سوال، حین انتقال پاسخ در پاسخ برگ: فرضاً پاسخ تست 27 را اشتباهاً در شماره‌ی تست 28 وارد نمایید. (اشتباه در شماره‌ی پاسخ)
ب) انتخاب گزینه‌ی هم‌رقم با عددی که به عنوان پاسخ سوال به‌دست آورده‌اید: مثلاً پاسخ سوال 52 را که عدد 3 به‌دست آمده و در گزینه‌ی 2 درج شده است، اشتباهاً در گزینه‌ی 3 وارد کنید. (اشتباه در شماره‌ی گزینه)
پ) عجله کردن در خواندن صورت تست: به عنوان مثال افعالی مانند «نیست را است و یا نمی شود را می شود» بخوانید که باعث می شود گزینه‌ی نادرست را انتخاب کنید. تعجیل در خواندن سوال عواقبی چون نفهمیدن هدف سوال را هم به همراه دارد، به فرض مجبور می شوید چند بار آن را بخوانید. پس مراقب باشید تا «از هول حلیم توی دیگ نیفتید».
ت) بی دقتی در محاسبات: به فرض جواب ضرب را 5 بنویسید یا منفی را در محاسبات حذف کنید که بسیار شایع است.
به هر صورت این اشتباهات غیرعلمی، رتبه‌ی بسیاری از تلاش‌گران آزمون تیزهوشان را به بازی می گیرد و باید از همین حالا برای آن‌ها فکری کرد، البته ما در این‌جا چند پیشنهاد کاربردی را با شما مطرح می کنیم و امیدواریم تا با به‌کارگیری این پیشنهادات از بروز دوباره و چندباره آن‌ها جلوگیری کنید.
1. در هنگام خواندن صورت سوال، زیرِ نکات مهم مثل فرمول‌ها، کلمات کلیدی از قبیل نیست، است و. خط بکشید.
2. عادت کنید که بعد از خواندن هر 10 سوال، شماره‌ی سوال را با شماره‌ی پاسخ برگ تطبیق دهید.
3. صورت سؤال را با تمرکز و طمأنینه بخوانید. یادتان باشد اگر مفهوم سوال را متوجه نشوید مجبور به دوباره‌خوانی آن هستید و اگر اشتباه متوجه شوید، جواب را غلط خواهید زد. پس در خواندن صورت سؤال عجله نفرمایید.
4. ممکن است جواب تست، مقادیر 1، 2، 3 یا 4 باشد. در چنین مواقعی آژیر خطرتان را به صدا درآورید و دقت کنید که به جای شماره‌ی گزینه، عدد به دست‌آمده وارد نشود. می توانید برای اطمینان بیشتر ابتدا دور گزینه‌ی درست را خط بکشید و سپس آن‌را وارد پاسخ‌نامه کنید.
با به‌کارگیری پیشنهادهای فوق، می توانید اشتباهات غیرعلمی تان را کم کنید.
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه