امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403 http://aghaghia.cloob24.com
0

به طور کلی مبنای آموزش ریاضی در دوره ابتدایی تکیه بر تفکر استدلال قدرت تصمیم گیری و حل مسئله دانش آموزان است. با توجه به این مسئله تدریس به شیوه سنتی کارایی لازم را ندارد و باید به طور جدی از آن پرهیز کرد. فصل 1 ریاضی ششم تلفیقی از آموخته های قبلی دانش آموزان و آموزش مباحث و مفاهیم جدید است. مثال ها فعالیت ها کار در کلاس ها و تمرینات این فصل در بسیاری موارد با ارائه راه حل های پیشنهادی از دانش آموزان می خواهد این راه حل ها را تحلیل و سپس بهترین را انتخاب کنند.

نکته جالب مثبت ریاضی جدید التالیف این است که راه حل های مختلف به دانش آموزان ارائه می شود و از آنان خواسته می شود تا پس از درک مفاهیم آن را کامل کنند که گاهی به صورت فردی و گاهی گروهی انجام می پذیرد.

در شروع هر جلسه سوالات کلیدی که به در س جدید و آموخته های قبلی دانش آموزان مربوط باشد می پرسم به هر صورت ریاضی درسی ست متصل که هر آموزش جدیدی بر آموخته های قبلی استوار است و کل دیوار چینی باید توسط دانش آموزان و یا حداقل اینکه با مشارکت حداکثری آنان صورت پذیرد تا بهترین دستاورد حاصل شود. در این راستا پس از طرح سوال کتاب از دانش آموزان می خواهیم ابتدا به دنبال راه حل خود برای حل آن باشند و در صورتی که کتاب راه حل پیشنهادی ارائه داده به آن فکر کرده و کتاب را کامل کنند. بعد از اتمام مهلت داده شده از آنان می خواهیم درگروه راجع به راه حل ها و پاسخ های خود صحبت کرده همدیگر را قانع کنند. در تمام این مدت دانش آموزان مختارند از دوستان خود کمک بگیرند و یا این که از وسایل و ابزار دلخواه استفاده کنند.

توضیح این که در ابتدای سال از دانش آموزانم خواستم همیشه پوشه ریاضی خود را به همراه داشته باشند. پوشه ریاضی شامل: خط کش گونیا نقاله چند برگه سفید و رنگی قیچی چسب نواری سه عدد مداد رنگی کارت اعداد و کارت خالی و.... می باشد.

بنابراین دانش آموزان ما با الگوی حل مسئله مفاهیم کتاب را می آموزند.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه