امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 http://aghaghia.cloob24.com
0
1. منظور از ضرب المثل «وقت طلاست» چیست؟ چون زمان و فرصت های ما بسیار باارزش است، باید از آن ها استفاده ی مناسب کنیم. به همین خاطر وقت به طلا تشبیه شده است.
2. وقت یا اوقات را تعریف کنید. زندگی انسان، مدت زمانی است که در اختیار دارد. این زمان به لحظه ها، ثانیه ها، روزها، هفته ها و سال ها تقسیم شده است که در اصطلاح به آن وقت یا اوقات می گوییم.
3. چرا بهتر است نمودار زندگی روزانه ی خود را ترسیم کنیم؟ برای این که بفهمیم در یک روز چه کارهایی را بیش از حد یا کم تر از حد انجام می دهیم.
4. چگونه نمودار زمانی زندگی روزانه را ترسیم کنیم؟ ابتدا یک دایره رسم می کنیم و آن را به 24 قسمت مساوی تقسیم می کنیم. هر قسمت نشان دهنده ی یک ساعت است. سپس فعالیت های یک شبانه روز خود را در نظر می گیریم. به همان میزان، تعداد ساعات را روی نمودار جدا می کنیم و رنگ می زنیم.
5. یک برنامه ی متعادل روزانه چگونه است؟ در یک برنامه ی متعادل، استراحت و خواب، درس خواندن، عبادت کردن و تفریح و سرگرمی به اندازه ی کافی وجود دارد و هر کاری در موقع مناسب انجام می شود.
6. برنامه ی روزانه ی نامتعادل چگونه است؟ در برنامه ی نامتعادل، به بعضی از بخش های زندگی، کمتر یا بیشتر از حد لازم توجه می شود.
7. چرا باید در برنامه ی زندگی بخشی از آن را به عبادت اختصاص بدهیم؟ زیرا همه ی ما نیاز داریم که از طریق نماز، دعا و خواندن قرآن با خداوند ارتباط برقرار کنیم.
8. چرا در یک برنامه ی متعادل، باید خواب و استراحت کافی وجود داشته باشد؟ دیر خوابیدن و کمبود خواب روی سلامتی جسم و روان ما تأثیرات بدی می گذارد. کم خوابی می تواند موجب خستگی، بد اخلاقی و کندی یادگیری بشود.
9. در برنامه ی متعادل، ساعات درس خواندن و کار کردن به اندازه ی کافی باشد، یعنی چه؟ یعنی فرد نه آن قدر تنبلی کند که درس و کار را فراموش کند یا به آن کم توجهی کند و نه آن قدر در درس و کار غرق شود که هیچ وقتی برای تفریح یا ارتباط با خانواده و دوستان و خویشان نداشته باشد.
10. چرا تفریح و سرگرمی برای انسان لازم است؟ چون باعث می شود دوباره برای فعالیت های دیگر انرژی و نشاط پیدا گنیم.
11. حضرت علی (ع) درباره استفاده ی نادرست از فرصت ها چه فرموده اند؟ فرموده اند «از دست دادن فرصت موجب ندامت و اندوه است.»
تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه