امروز یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 http://aghaghia.cloob24.com
0

اصول یادگیری سریع خوانی 

مفهوم خواندن و مطالعه:

مطالعه:

بررسی عمیق و همه جانبه یک مقوله است و به عبارتی دیگر روندی است که از به کار گیری ذهن و به منظور دریافت اطلاعات، توجه دقیق و تجربه و تحقیق در باره هر موضوع، رویداد پدیده صورت میگیرد و شامل خوب دیدن وخوب شنیدن و لمس کردن ورزیدن و پرسش کردن و به دنبال پاسخ ها داده میشود.  

مطالعه به معنای نگریستن به هر چیز برایتان شدن به آن ،تامل،تفکرواندیشه آمده است. 

خواندن زیر مجموعه مطالعه می باشد. عملی که در آن دیدن ،شناسایی کردن علائم نوشتاری،  تبدیل علائم نوشتاری به صوتی،درک مجموعه علائم و آواها و در نتیجه درک معنا از آن حاصل می شود، اما این درک بی هدف صورت نمیگیرد و خوانندگان به قصد آموختن ، زمانی برای آگاه شدن و گاهی هم به قصد لذت بردن و پر کردن اوقات فراغت به آن روی می آورند، که هر سه می تواند با یکدیگر همراه شود. 

یاد داشته باشید که هر نوع خواندن مطالعه تلقی نمی شود مثلا فروشنده که حساب فروش روزانه را بررسی می کند یا دانش آموزی که کتاب های درسی خود را می خواند، که نوعی انجام وظیفه به امور روز مره بوده است. 

تاریخچه تند خوانی :

مهارت مطالعه بیش از حد معمولاً زمان محدود را تند خوانی می گویند .

در نیروی هوایی ایالات متحده متخصصین فنون جنسی با تحقیقاتی متوجه ضعف خلبانها  در تشخیص دقیق و سریع هدف مورد نظر از فاصله دور به هنگام پرواز شدند که طی تکمیل و به کار گیری دستگاه سنجش توجه و حافظه از طریق انعکاس تصاویری بر روی صفحه نمایش بزرگ،  راه حل مسئله را یافتند که دستاوردهای این تجربه به ویژه در امر تند خوانی مورد استفاده قرار گرفت. 

 

 

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه